2007-12-12

Farbrorn var en tant!

Doktor Kate gjorde en hälsoundersökning på mig idag. Ungefär samma som på BB, dvs lyssnade på hjärtat, kände på magen, kollade i ögonen och munnen liksom falltestet (det genomgår jag visserligen flera gånger varje dag när mamma lägger ner mig i vaggan eller liften (till pappa: alltså den du kallar liggern...). Och så vägdes och mättes jag igen och vet ni vad? Jag överskred röstningsalternativen!!! Visserligen var det en annan sköterska som mätte, men hon sa 54,4 cm!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det betyder 5 cm på 3 v!!! Och 7 cm längre än när jag föddes! Man blir stor och stark av att äta, så är det! Vikten var dessutom 300 g mer än förra veckan: 4325 g.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Karla
Farmor som skriver till dej. Vad du är duktig som växer så bra. Snart är du stora flickan. Igår kom grannflickan Karla 4 år in och var Lucia hos mig. Om några år kan du vara Lucia med ljus i håret. Klara tyckte att ljuset hon ahde i handen var en bra ficklampa så hon skulle hitta hem. Praktiskt att vara Lucia. Det kan hända att farmor och farfar kommer förbi och ggosar med dej lite på lördag. Vi ringer till dej eller till din mamma och talar om vilket vi gör. Pappa är väl inte hemma utan på jobbet.
Vi hörs
Farmor