2008-01-21

3-månaders-dagen...

... firades med att min mamma klämde mig! Hon skulle sätta på mig haklappen och råkade i mina vridningar få med lite av mitt nackskinn i tryckknappen. Det gjorde gôront och jag skrek och skrek innan mamma fattade vad hon hade gjort. Mamma blev lite skakis och lät mig äta lite, då kändes det bättre och jag förlät mamma. Har dock kvar ett litet rött märke...
Moster N och kusin S kom på besök. S svepte omkring på hela golvet, rullade och gurglade och hade superkul med sig själv. Sedan åkte vi och hämtade O och åkte hem till dem. Somnade i S sitter och promenixade sedan hemåt.
På kvällen kom mormor L och hälsade på mig lite. Det var kul så då snackade jag och log lite. Mitt favvoläte är nog "ooo" eller hur man nu stavar till det...
Sover också mer och bättre nu. I natt sov jag faktsikt mellan 2230 och 0630!!! Fast jag vaknade då och då så mamma fick vagga mig lite, men jag kunde somna om utan att äta. Så ändå - framsteg! Brukar också ta mig en lur i sittern på förmiddagen och kvällen förutom min sedvanliga middagslur (på ca 4 h). Börjar det ordna till sig eller är jag inne i en liten sömnperiod?
På fredag ska jag och eLi på babyrytmik. Det skall bli grejer det! Hoppas de andra barnen är snälla vid oss, vi är nog rätt så minst och yngst...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Farmor gratulerar dej på din stora dag. Du blir större och duktigare för varje dag. Du får förlåta mamma att hon klämde dej, det går över snart. Jag tror att Du kommer att tycka det blir jätteskoj med rytmik, det det bara lugnt när ni skall bugga loss. Nu ses vi snart igen, sist sov du ju bara. Nästa gång blir det nog bättre fart på dej när du skall döpas. Det ekar så bra i kyrkan när man höjer rösten.
Puss på dej från farmor

Anonym sa...

ha! jag tänker minsann inte va minstast! äter för tre små bäbisar nu och idag chockade jag min mor genom att släppa taget om maten alldeles självmant. men vaddå? jag var bara helt enkelt brutalt mätt!

grattis förresten! jag är snart ikapp :)
massa krams!
/eLi

ps. jag hade roligt hos min mormor idag. fast jag kunde inte låta bli att gråta ordentligt när m&p skulle lämna mig så de bestämt skulle må lite kasst över att gå iväg och mysa alldeles själva...