2008-01-26

Lurad

Har regnat till och från under hela dagen. Ett tag såg det lite ljust ut och mamma satte glatt på mig overallen och klädde på sig själv. Utanför börjar det plötsligt ösregna. Igen. Men jag kände mig lite trött och mamma försökte sig på en fuling, dvs mamma bar ner mig till vagnen i källaren och började vicka på den fram och tillbaka. Mysigt tyckte jag och slöt ögonen! Så nu sover jag i källaren utan att ens ha varit ute på promenad. Har hittills låtit mig luras i 30 minuter, mamma hoppas på en bra bit längre.

Annars lever livet just nu. Har det ganska behagligt och somnar till och från på förmiddagen och kvällarna. Det där med att vara uppe till 23 är förlegat. Somnar hellre vid 21 som kanske inte alltid är helt bra med tanke på att mat och blöjbyte inte är riktigt klart för natten. Men det är gosigt att ha det bra så jag hoppas att jag fortsätter med det. Apropå gosigt så är nya favvon när någon klappar mig mjukt på pannan. Då himlar jag med ögonen och njuuuter.

Inte lika njutbart med kräk dock. Gjorde en superstor som lätt gled ner mellan plankspringorna i vardagsrummet...

1 kommentar:

Anonym sa...

ska hälsa från min mor att kräk isolerar bra. fast det kan stinkas också?

tråkigt att du spyr. men bra att du sover! själv pendlar jag mellan harmonisk och kolikig och spyr visserligen inte men sover inte så bra heller. just nu ligger jag i mitt gyms relaxavdelning och tar igen mig. det var en ganska jobbig natt..

krams tills vi ses! snart?
/eLi