2008-01-04

Nu känner de igen mig igen

Åh efterlängtade sele! Efter att ha varit en sådan stillsam och gosig bebis igår kväll fick jag ju inte åka nåt i selen! Så därför såg jag till att vara på mitt vanliga humör idag igen... Och i selen trivdes jag finfint efter otåligt väntande från mammas och pappas sida att jag skulle kunna lugna ner mig utan. Otroligt att man kan vara en sån ledsen bebis helt utan anledning (finns det en anledning?). Mamma känner sig som världens elakaste när tårarna strömmar ner för kinderna varje dag, men de börjar ju rinna innan man ens hunnit säga pip. Eller ska jag säga "vrål"?
Passar dessutom på att äta hela nätterna just nu. Äter ca 3 ggr per natt och vaknar oförskämt pigg kl 07.30 oavsett vilken tid jag somnade på kvällen. Mamma och pappa är trötta och det är lätt för en trött mamma att fälla en tår nattetid när inget hjälper...

1 kommentar:

Anonym sa...

usch. stackars dig! jag vet preciis hur det är. det är bamsejobbigt: försöker trösta men inget funkar. slutar med att både mamma och bäbi grinar...

massa styrkekramars!!