2008-01-24

Inte bara ont i samband med sticket

... utan även efteråt hela kvällen. Mormorfar R&K kom och hälsade på, sov lite i sittern och vaknade till thailändsk groda. Den var söt. Men helt plötsligt gjorde nog nånting jätteont, för jag var helt otröstlig flera gånger om, inte ens mat dög! Så mamma gav mig en liten Panodil innanför blöjan (nej inte en vuxentablett avsedd för mun som pappa trodde, utan avsedd för småbakar). De tyckte iaf att det var skojigt att prata med mig och jag med dem så det blev lite snack och skratt. Natten funkade som vanligt, dvs sömn i 6 h innan jag ville ha mat igen så det var skönt. Mamma har fortfarande inte förstått att jag sover. Tar numera alltid en lur på både fm och kväll och det kan ske flera gånger. Och somnar jag inte så kan jag ändå ligga och filosofera en stund. Mysigt, tycker vi båda. Becon inte lika flitigt använd längre, men jag sov i den ett par timmar igår eftersom vädret var allt annat än kalas efter bvc-besöket. För övrigt är det nog sista användningen av min oranga dress. Suck, vad trist!

1 kommentar:

Anonym sa...

panodil för bäbisar hade jag velat ha...

fin du är i din oranga ovrål förresten! - fast du, va inte lessen för att du vuxit ur den, du har ju vuxit i massa schyssta andra kläder istället juh :)

nu ska jag till bvc: hoppas jag har vuxit nåt!