2008-03-02

Bästa babysimmet

Andra gången var succé jämfört med första! Efter lite mer sömn och alldeles nyäten klev jag ner i bassängen med mamma och pappa. Det kändes bra, men för säkerhets skull behöll jag nappen. Först sjung vi bussången och jag åkte fram och tillbaka, upp och ner (inte upp-och-ner), i sidled och cirkel. Helt ok. Sen övade vi lite grepp, positioner och vändningar. Magläge var roligast idag, vändningen var kanske lite otäck, men det gick bra. På rygg kollade jag åt sidan så halva ansiktet kom under vattnet, men det var också ok. Sen hållde pappa vatten på mig med en vattenkanna - han började bakifrån och när han kom till huvudet sa han "nu kommer det vatten" och så rann det i ansiktet på mig. Lite förvånad blev jag, men även det gick bra (mamma tror att detta är starten till det framtida dyket!). Sen bubblade föräldarna och det hela avslutades med båtsången där jag roffade åt mig en röd boll och sedan blev massduschad av instruktören. Väl uppe ur vattnet fick jag en handduk om mig och eftersom jag var vid gott mod passade mamma på att duscha mig lite innan påklädning och matning. Somnade som en stock i bilen och sov en timma i min säng hemma.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Eller hur är det kul att bada ? Det tycker jag med, mamma har bestämt att vi ska åka och bada senare idag , och det ska bli kul!:) Hoppas det är lika kul som förragången. Kan du fråga din mamma om hon kan skicka bebisbilderna till oss :) . Så vi kan skicka in dom och sätta i ett album :) Kram i massor

Anonym sa...

Tack för senast Karla, tack för att din mamma och pappa väkte oss tidigt på lördagsmorgonen så att vi kunde ha kul tillsammans, alldeles själva, farfar du och jag. Vid 9-tiden somnade du och sov som en stock, med en handuk över ansiktet. Det såg så roligt ut, tvärr hittade jag ingen kamera, så att det kunde förevigas på bild. Du har blivit en så´n stor och glad flicka. Puss på dej från farmor