2008-03-14

Gurgel

Efter att ha pratat "aaoo" ett bra tag nu har jag kommit på att gurgla lite mer när jag pratar, svårt att stava till här dock. Snackar en hel del och mamma bara smälter när hon hör mig. Tydligen är det fantastiskt sött, vad vet jag ;-)

Igår kväll var jag jättetrött, skrek och skrek, de försökte mata mig, men jag var ju inte hungrig. Ville sova! Så när jag kl 19 blev nedlagd i min säng somnade jag bums (sugandes på mina fingrar... Mamma plockade ut dem, jag märkte knappt nåt), nästa gång mamma tittade till mig var kl 0615! Sovpåse eller slump?

Apropå mat; det här med ersättning i flaska är jag numera lagom imponerad av. De två första gångerna tyckte jag att det var helt ok, men nu har jag kommit på att det är värdelöst. Vill inte alls. Fast majs är gott, eller gott och gott, jag grimaserar rätt illa när jag får mat, fast så fort jag svalt vill jag ha mer och mer. Palsternacka på ingång.

Sista rytmiken idag. Lite pömsig, men eftersom det var avslutning med fika så blev det en kortad version som passade min ork rätt bra. Efteråt bjöd fröken Linda på smörgåsrån, jag fick smaka för första gången och det var rätt gott. Men det gjorde mig mer hungrig så mamma fick vänta lite med sin fika.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur gick det på babysimmet? Vi är ju nyfikna!

Anonym sa...

snösnösnö. blöttblött.

när får vi gå ut å leka i snön å bli kalla och blöta och smutsiga och sen komma in och dricka varm choklad? längtar...!