2008-03-26

Flaskmat, broccoli, majsgröt och mango

Oj, oj, idag gick det framåt! Efter att ha vägrat att dricka ur flaskan de senaste 100 gångerna fick jag idag till slut ge mig. Jag grät och gapade efter mamma, men hon envisades med att ge mig nappflaskan i stället. Efter en halvtimma gav jag upp... Sörplade i mig allt och blev ledsen när det var slut! Till lunch fick jag broccoli. Inte så mycket, men det var väl lika ok som det mesta andra jag testat. Fast att testa nytt med lilla förkylningen är kanske inte det bästa. Fick en slurk ersättning som dryck och jag accepterade det efter ett litet markerande pip. På kvällen gav mamma mig majsgröt av bara farten. Kan inte säga att jag var nöjd med det. Mamma försökte då muta mig med att blanda i lite mangopuré, det gick bättre. Men nej, jag var trött så det blev inte så mycket (drack en klunk vatten också för att skölja munnen eftersom jag inte svalde ner gröten).
PS Bilden är inte tagen idag. De sista dagarna sitter jag i min Stokke och äter. Kan därför inte längre hjälpa mamma med att hålla i matskålen...

Inga kommentarer: