2008-03-20

Morot och äpple

Käkade morot för första gången idag. Och det på kafé V Vall dessutom (med kusinerna!). Gick fina fisken även om det fanns en hel del att titta på samtidigt. Resultatet? Tja, lika gott som det mesta hittills. Och då var dessutom morötterna hemmagjorda av mamma, vilket innebär inte lika fint mosade som köpematen, men än så länge bryr jag mig inte om att krångla ;-)

I går åt mamma på ett äpple och jag tittade stooooorögt och började göra ätrörelser med munnen. Mamma bet då av en bit som jag började suga frenetiskt på. Men sen fick jag inte mer eftersom vi tydligen inte är klara med grönsaksintron ännu...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Aha! Mumsade mosade morötter.. I see :)

Kuriosa: eLi visar också stort intresse för ätande föräldrar. Hon har apselut fått koll på vad munnen har för huvudsaklig funktion!

Anonym sa...

Duktig du är Karla :) Clara är inet alls så förstjus i mat, men du är ju lite äldre med :) 5 månader nu?! Stor tjej !! Grattis

Anonym sa...

Tänkte bara säga, att Clara har fått en lika dan bodysuit som dej, hoppas de är okej:P tyckte den va så fin så henens mormor köpte den till henne på internet :) hihi Kram från oss & Glad Påsk

Anonym sa...

Ja, va synd, den är ju superfin ju !:) hihi !! Clara får vara en liten härmapa :) Hur är det med söta Karla? Fikaträffpå onsdag?