2008-04-13

Dyk från kanten...

... tyckte siminstruktören att vi sittandes skulle göra idag. Hmm, inte lätt för en potatissäck som jag. Men pappa fick upp mig, fast istället för att vilja hoppa i vattnet igen satt jag och de andra och tittade oss omkring. I ett svagt ögonblick drogs jag lätt ner av pappa som sa "nu kommer det vatten" och så doppades min mun och haka eftersom jag blundade så fint på kommandot (eller jag gjorde det 1 gång av 3 enligt mamma, 2 ggr av 3 enl pappa...). Så kursen gick bra även idag, men duschningen efteråt var hemsk. Inte ens mat efteråt dög. Trött var jag, men så var jag ju också uppe sent igår.

Efter lunch promenerade vi till mormorfars tomt i Apelviken och på eftermiddagen grillade vi vid stenbrottet eftersom mormor K fyller år idag. Grattis! Kusin O lekte med mig och S försökte ta min napp. Men jag parerade snyggt med att hålla henne på en benlängds avstånd genom att trycka min fot mot hennes bröstkorg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Äh. Vaddå "dyka från kanten"? Det är ju sånt vi ska göra när vi är typ nio. Nu räcker det väl att vi suger på fingrarna och tittar oss nyfiket omkring utan att gråta?

Min mamma fick ett skrattanfall eftersom jag visade så otydliga tendenser till dykvilja å då blev min pappa lite missnöjd med mamman. Så på det viset kom mitt odyk lite i skymundan kan man säga. "Fina fisken", tycker jag!

Anonym sa...

Dyka från kanten? Duktiga du !! Måste dra med min mamma till simmet snart, va längesen sist,såå lat hon är. Vill ju också kunna dyka från kanten, och doppa huvudet :P Jaja, i sinom tid :)