2008-04-16

Läkarbesök

Trots att det är nästan en vecka kvar tills att jag fyller 6 månader var jag på en sån kontroll idag. Allt stod bra till. Väger nu 6790 g och hade växt hela 1 mm (!) de senaste två veckorna till 63,9 cm... Doktorn frågade om jag kunde flytta saker från en hand till en annan (nej), om jag kunde vända mig om (nej), kanske att jag tittade efter saker som jag tappade (ja, faktiskt!).

Åt Biff Stroganoff idag. Tyckte om det, men efter ett tag ville jag inte ha mer. Mamma tyckte att jag borde ätit mer, men gav upp och erbjöd päronpuré istället. Gott sa jag och gapade stort tills det var slut. Förhoppningsvis mjukar det upp magen lite, funderar annars på att börja sälja till Play-doh...

1 kommentar:

Anonym sa...

"tappa". är det samma som "slänga vilt omkring sig" tro?

å du, I need no mer push och pepp egentligen. behöver bara gnälla av mig... fast tack!! :)

promenix i em kanske?