2008-04-18

Poängen med att äta?

Hjälpte mamma och pappa i trädgården lite. Mest fick pappa gjort eftersom jag inte tyckte att det var nån höjdare att ligga för mig själv sådär värst länge.

Nu har jag testat att äta lite drygt en månad. Så nu har jag tröttnat på det. De senaste dagarna är jag istället ledsen och sväljer inte ner mat jag får in i munnen stundtals. Idag har jag ätit kanske en tredjedel av vad jag brukar. Fick en pipmugg igår, den verkar fungera rätt ok trots allt. Vatten är fortfarande ingen höjdare och mycket rinner ut ur munnen, men jag kan ändå tänka mig att gapa efter muggen till skullnad från skeden. Urtrist har den blivit!

Idag kom farfarmor. Vi hann leka en liten stund innan jag gick och la mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Aha! Hittat nåt jag kan bättre kanske? Kul att få va duktig på nåt jämfört med dig din mönsterbäbi :)

Me nämligen mumsa pure som värstaste sexmånadingen! Me inte mumsa vatten bättre i pipmugg än i glas dock. Morsan tror det beror på vattnet, inte muggen. Morsan är smart! Det har hon efter mig.