2008-04-23

Strålande sol

Var ute en sväng i min sittvagn. Solen lyste och jag sov. Mamma tyckte inte att det kändes helt fel att vara föräldraledig just då. Annars håller jag ju inte henne speciellt "ledig".


Idag gick det lite bättre att äta. Rätt ok portion gröt på både fm och em. Lunchen med spagetti och köttfärssås var jag inte lika imponerad av (trots att mamma sa att det är pappas favoritmat). Åt den halva portionen som mamma lagt upp (tog kanske 15 min) och fick lite hallonmos till efterrätt (tog kanske 15 sek).

Verkar som om att en bit av min stortånagel har kommit i kläm. Det gör inte ont, men är rött och svullet. "Lägg alsolförband" sa BVC, inte lätt sa mamma eftersom jag fortfarande är en fotgnuggare. Så det blir mest baddning varje blöjbyte.

MVC-grupp idag. Satt ute i trädgården. Vallie sitter för sig själv liksom Casper när lutningen på underlaget är rätt.

1 kommentar:

Anonym sa...

tänka sig, samma promenad två dagar i rad! hmm. måste fråga: vilken var bäst? igår eller idag? :D

pussen und kramen från oss!